2012. január 24., kedd

Zselés szaloncukor

Ebben a receptben az a különlegesség rejlik, hogy cukor hozzáadása nélkül készíthető :) Persze tehetünk bele egy keveset, de nem kötelező, a nélkül is finom eredményt kapunk. Én karácsony előtt készítettem el ezt a desszertet, szerencsésebbek kaptak is belőle :) Arra ügyelni kell, hogy hamar megromlik, így elkészítés után két héten belül meg kell enni, a másik javaslat pedig az, hogy amint elkészült a rakás bonbon, egy éjszakát álljon hűvös helyen (ne a hűtőben) és akkor teljesedik ki az íze. Rögtön elkészítés és lehűtés után nem érdemes enni, mert a csoki és a zselé még nem illeszkedett össze.

Hozzávalók:

  • 3-4 deci szűrt gyümölcslé (főleg savanyút érdemes, én amikor csináltam két narancsot és egy grapefruitot használtam, de lehet akár 100%-os gyümölcslevet is használni leszűrve.
  • 6 púpozott teáskanál zselatin (ez nekem kb 30 gramm lett durván)
  • 20 dkg étcsokoládé (recept szerint legalább 70%-os kell, de nekem elég volt ét bocicsoki is, másnapra ha nem hűtőben hagyom ugyan olyan finom)
  • csomagoláshoz vékony sütőpapír vagy zsírpapír és alufólia. 


Elkészítés:
  1. Kis lángon melegítsük fel a gyümölcslevet, szórjuk bele a zselatinport és keverjük, amíg feloldódik. 
  2. Folyamatosan kevergetve forraljuk fel a zseléalapot, forrás után még 5 percig főzzük, majd vegyük le a tűzről. 
  3. Öntsük formába. Nálam egy egy kisebb, téglalap alakú jénai tát volt. A lényeg az legyen, hogy a zselémennyiség körülbelül egy, centi vastag legyen a tálban. 
  4. Legalább egy napig hagyjuk hűtőben hűlni (bár én a gyorsaság kedvéért fagyasztóba tettem amíg megdermed, majd szobahőmérsékletre. 
  5. Gőz fölött olvasszuk meg a csokikat, majd ha kész körülbelül szobahőmérsékletre hagyjuk kihűlni. 
  6. Fontos, hogy a zselé kicsit felmelegedjen a csoki pedig kihűljön körülbelül szobahőmérsékletre, mert ha túl sok a különbség, a zselé elolvadhat mártogatás közben. 
  7. Ha a zselé kész, kis kockákra vágjuk fel. 
  8. Egy kockát villára tűzünk, belemártogatjuk a csokiba, majd fogpiszkálóval letoljuk a villáról és egy sütő (vagy zsírpapírral) bélelt tálcára tesszük őket. 
  9. Ha készen vannak a kis bonbonok, egy 10-15 percre hűtőbe tesszük őket, majd éjszakára hűvös helyen hagyjuk pihenni.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Üzenőblokk

Rendszeres olvasók

Üzemeltető: Blogger.