2012. február 9., csütörtök

Házi franciakrémes

Nem rég maradt itthon kevés tejszín, és egy fél csomag leveles tészta, így kerestem egy olyan receptet, amiben ezek felhasználhatók esetlen van kell még hozzá 1-2 egyszerű hozzávaló. Nos így jött az ötlet, hogy csináljak meglepiből pudingos franciakrémest, mert ez anyum egyik kedvence. Ezt a receptet több receptből állítottam össze, hogy minél egyszerűbb legyen elkészíteni, minél "kevesebb" hozzávalóval. Édesítővel is elkészíthető! A receptet úgy írom le ahogy összeszedtem, de én fél adagot csináltam belőle, mert annyi hozzávaló volt éppen.

Hozzávalók:

  • 1 cs leveles tészta
  • Krémhez: 
  • 2 cs vaníliás pudingpor
  • 3 ek liszt
  • 1 l tej
  • 250 g margarin
  • 6ek cukor
  • 3 cs vaníliás-cukor
Habhoz:
  • 1/2 liter tejszín
  • 4 ek cukor
  • 1 cs habfix
Mázhoz:
  • 25 dkg cukor
  • 1 dl víz
  • 1/2 csésze erős kávé
Elkészítés:
  1. A leveles tésztát kettévesszük, kinyújtjuk, tepsi hátulján nagyon forró sütőben pár perc alatt ropogósra sütjük. 
  2. A pudingport a liszttel és egy kicsi tejjel csomómentesre keverjük, majd a többi tejjel sűrű krémet főzünk belőle. 
  3. A margarint habosra keverjük a cukorral, és a kihűlt krémhez keverjük. 
  4. Magas falú tepsit kibélelünk alufóliával, belefektetjük az egyik tésztalapot. Rásimítjuk a krémet.
  5. A tejszínből kemény habot verünk, a habfix leírása alapján belekeverjük (én zseléfix port használtam) majd a kész habot rákenjük a krémre. És a másik tésztalapot ráfektetjük. 
  6. A mázhoz a cukrot és a vizet felfőzzük, ha nagy lángon csináljuk gyorsan kell kavarni. Mikor már eléggé összeolvadt, és kicsit megbarnult a cukortól, mehet bele a kávé, ez után főzzük fel. Míg kicsit elkezd kihűlni folyamatosan kavargatjuk, vigyázzunk, hogy nagyon gyorsan elkezd sűrűsödni, és még ez előtt kenjük rá a sütemény tetejére. 
  7. Legalább egy órát hagyjuk dermedni hűtőben mielőtt fogyasztjuk. 



Jó étvágyat hozzá ;)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Üzenőblokk

Rendszeres olvasók

Üzemeltető: Blogger.