2012. február 11., szombat

Gyümölcskenyér

Már rég szerettem volna ilyet készíteni, így karácsony előtt kerestem egy receptet és a sok közül ezt halásztam ki. Általában olyan recepteket szoktam keresni, amikhez nem kell kismillió hozzávaló, és egyszerű, így szerintem ez is egyszerű receptnek tűnik. Persze minden csak nézőpont kérdése. Ahhoz képest hogy itthon vonakodtak a "sütivel" kapcsolatban egész hamar elfogyott :) (persze fél adagot csináltam, de egy fél nap sem kellett neki, már nem volt.)




Hozzávalók:

  • 4 db tojás
  • 20 dkg liszt
  • 20 dkg margarin
  • 20 dkg cukor
  • 1/2 cs sütőpor
  • 1 cs vegyes aszalt gyümölcs

Elkészítés:

  1. A tojások sárgáját, a cukrot és a margarint habosra keverjük, majd a lisztet is a masszához adjuk. 
  2. Az aszalt gyümölcsöket kicsire felkockázzuk, és a tésztához adjuk. 
  3. A tojások fehérjéből kemény habot verünk, és óvatosan a tésztához adjuk. 
  4. Sütőpapírral bélelt őzgerincbe tesszük. (Én kivajazott püspökkenyér formába tettem). 
  5. Ízlés szerint a gyümölcsök mellé kavarható még dió, csokidarabok, mogyoró, mandula, stb. 


Sütési hőfok 180°C ( közepes láng)  körülbelül 25 perc

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Üzenőblokk

Rendszeres olvasók

Üzemeltető: Blogger.